Zprávy
Sazka přechází do fáze dalšího rozvoje a růstu
Po stabilizační fázi přechází Sazka do fáze dalšího rozvoje a růstu, říká v rozhovoru pro ČIA generální ředitel společnosti Robert Chvátal. Mandát skupiny KKCG, do níž Sazka patří, je podle něj rozvojový, takže je připravena financovat dlouhodobý rozvoj Sazky. Sazku chce rozvíjet jako strategickou a retailovou platformu na českém trhu, dodává R. Chvátal.
Jakých hospodářských výsledků dosáhla Vaše společnost v loňském roce?
Naše hospodářské výsledky ještě nebyly auditovány, tak nemohu představit kompletní rozvahu. Naše EBITDA ale dosáhla úrovně 1,3 miliardy korun, což je výsledek velmi povzbudivý, protože Sazka opět dosáhla dominantního tržního podílu. Podíl přes 95 procent je něco, co Sazka měla a jako národní loterie by měla mít, aby lidé nejenom hráli, ale i vyhrávali. A to se u Sazky děje.
Jaký je Váš podíl v oblasti kurzového sázení?
Kurzové sázení je pro nás doplňková produktová linie, i když si myslím, že k Sazce patří. Sazka nakonec znamená Sázková kancelář. Náš podíl na kurzových sázkách je asi tři až čtyři procenta. Udělali jsme ale pár změn a inovací, takže se budeme snažit, aby naše kurzové sázení povyrostlo.
Jak ovlivnilo Vaše hospodaření angažování Jaromíra Jágra jako tváře společnosti? Zmínil jste, že byste ho chtěli používat právě k propagaci kurzového sázení.
Ano, naši další spolupráci budeme směrovat právě na oblast kurzových sázek. Působení Jaromíra Jágra bylo klíčové hlavně v turbulentním roce 2011, kdy se jako osobnost postavil za Sazku a v podstatě řekl, že jí věří, což se též potvrdilo. To v naší komunikaci sehrálo klíčovou roli. Chtěl bych proto Jaromíru Jágrovi poděkovat.
Krize spojená s minulým vedením Sazky je už definitivně pryč?
Po stabilizační fázi teď přichází fáze dalšího rozvoje a růstu. Mandát skupiny KKCG je rozvojový, skupina je připravena financovat dlouhodobý rozvoj Sazky.
Co si společnost slibuje od změny loga?
Nový logotyp a nová vizuální identita jsou velmi důležité. Sazka je tradiční, téměř ikonická spotřebitelská značka, a musí jí tedy příslušet kabát, který odpovídá 21. století a ne době před 30 lety. Pro nás to není pouze přemalování štítu, je to velmi důležitý element vizuální identity, který nám jako firmě i značce pomůže komunikovat určitou modernost, inovativnost a spolehlivost.
Jak to bude letos se stavem poboček? Počítáte s útlumem?
My nejenom že síť poboček neutlumujeme, my ji naopak rozšiřujeme. Naší ambicí je být na více než šesti a půl tisíce míst. Tento trend pokračuje každým rokem možná v řádech stovek a tak by měl pokračovat dál. Nevidím důvod, proč bychom neměli někdy v budoucnu být na více než sedmi tisících prodejních míst.
A personální politika společnosti?
Co se týče týmu, tak fáze stabilizace zahrnovala i redukci stavů, ale myslím si, že se to nedotklo schopnosti Sazky poskytovat hry a zábavu svým spotřebitelům. Samozřejmě stále počítáme s tím, že do Sazky budou přicházet noví lidé s novými profily a s novými kompetencemi. Pokud se totiž Sazka chce rozvíjet a být inovativní, musí to být vidět na tom, jaké lidi zaměstnává.
Jak se Vás dotkla změna loterijního zákona?
Co se týče mobilizace loterijního zákona ve smyslu loterijní daně, uvítal bych, kdyby zaměření na sport bylo v souvislosti se Sazkou jednoznačnější. Sazka vždycky byla spojována se sportem, ať už profesionálním nebo amatérským. Pokud dokážeme transparentně financovat české sportovce, bude to dobře jak pro sport, tak pro Sazku.
- CAD standardy – část 1.: Typy čar v CAD kreslení
- Vizuální identita: Klíčový faktor úspěšné prezentace vaší značky
- Zvládáte plnit novoroční předsevzetí? Nemusí to být tak složité!
- Vietnamskou kávu by měl vyzkoušet každý
- Na jaké vybavení nezapomenout, chcete-li si zahrát hokej se vším všudy?
- Jak si obstarat jeřáb na stavbu a zajistit jeho servis?
- Nefunguje elektřina? Volejte elektro pohotovost!
- Co je to datové účetnictví? Využívají ho startupy
Comments (0)