Technika, TOP články, Zprávy

Děti mají studovat obory s budoucností

učebna
Posted: 17.3.2016 (10:32)   /   by   /   comments (0)

Je krásné, že tisíce dívek chodí každoročně na ekonomky a máme také dost kosmetiček, kadeřnic nebo kuchařů. Je zřejmé, že tyhle obory jsou pro dospívající atraktivní. Ne jedna slečna touží po tom, že si jednoho dne založí vlastní kosmetické studio. Dnešní děti by ale měly studovat spíš obory, po kterých bude v budoucnu poptávka.

Ze všech stran se na nás hrne, že je nedostatek studentů technických oborů, a toto odvětví bude určitě hrát prim i do budoucna. Technologie jsou dnes všude kolem nás, takže s elektrotechnikou nebo informatikou dítě rozhodně nešlápne vedle. A když není technický typ? Zachrání to multimediální tvorba.

Multimediální tvorba je pár let starý obor, který na školách stále ještě není úplně běžný. Některé ho začínají nasazovat jako alternativu informačních technologií pro dívky, pražská škola Arcus se zaměřuje spíš na jeho uměleckou stránku.

Studium designu a fotografie

Oblast multimédií má opravdu široké pole působnosti. Do oboru je zahrnuta práce s fotografií, videem, design, tvorba a správa webových stránek, animace, písmo, výtvarná kultura, ale také ekonomika, management a marketing. Studenti se díky tomu dobře uplatní jako programátoři webových stránek, designéři, návrháři, pracovníci v marketingu či PR agenturách. Každopádně se to všechno týká technologií a odborníků na technologie je málo. O uplatnění tedy nemusí mít starost.

Studijní obor Multimediální tvorba si děti často zamilují i díky nadstandardním způsobům výuky na SŠ Arcus. O fotografování, kreslení či natáčení videa se ani nejde učit jen tím, že budou děti sedět v lavici a poslouchat nudné fakty. Sami navštěvují ateliér, počítačovou učebnu vybavenou nejnovějšími Apple iMac, v rámci celoročního projektu se starají o svou fiktivní firmu a v neposlední řadě mají možnost podílet se na běhu skutečné cestovní kanceláře.

Multimediální tvorba určitě není krok vedle. Nasměruje dítě do oblasti, ve které je po zaměstnancích velká poptávka, a zároveň nechává volnou ruku při výběru další specializace – od programátora, přes architekta až po marketingového specialistu.

Kam dál?

Comments (0)

write a comment