Auto Moto, Novinky, TOP články

Jak vidí v Continentalu bezpečnost a svět bez nehod?

OBR_cl.1.1
Posted: 25.7.2016 (14:01)   /   by   /   comments (0)

Na všech světových silnicích se denně objevuje stále více lidí. Zvyšující se provoz pochopitelně vyžaduje vyšší míru bezpečnostních opatření. Přestože počet dopravních nehod se smrtelnými následky už od roku 1970 po celém světě rok co rok vytrvale klesá i bez ohledu na exponenciálně rostoucí počet vozidel, každá nehoda se počítá. A i jedna jediná je nakonec příliš. Automobilové vývojářství se tak zaměřuje na bezpečnost jízdy, vyhnutí se kolizím a samozřejmě i ochranu při nehodě.

Inteligentní systém vás upozorní na překážky i na blížící se vozidla

Ruku k dílu v této oblasti přiložila i společnost Continental. Jako partner výzkumných iniciativ vystupujících pod zkratkou AKTIV (Adaptive And Cooperative Technologies For Intelligent Traffic) se pustili do vývoje nového systému pro podporu řízení, které řidiči pomáhá udržet se v jeho jízdním pruhu a brzdit v ten správný čas. To se hodí zejména při dopravních zácpách a při cestování po špatně označených a úzkých vozovkách. Použitím kombinace technologií radaru a videokamery systém detekuje aktuální jízdní omezení, stejně jako další účastníky silničního provozu, kteří se nacházejí před a po straně vozidla. Spolehlivě rozezná také blížící se vozidla, která přejíždí z pruhu do pruhu. Systém následně řidiče intuitivně povede směrem ke středu jízdního pruhu; prostřednictvím zpětné vazby vysílané do volantu. Tak ho varuje před hrozbou nehody ze strany vozidla za ním. V případě nouze systém dokáže také aktivně zabrzdit.

S touto zbrusu novou technologií se Continental stal vůbec prvním dodavatelem produktů pro automobilový průmysl na světě, který nabízí vysoce kvalitní asistenční systémy pro pohotovostní zabrzdění. Ty jsou vybaveny pouze jedním senzorem, což podstatně snižuje náklady. Asistent pro nouzové zabrzdění rozpozná překážky stojící na silnici a řidiči poskytuje i včasné varování o hrozícím nárazu zezadu. Pokud řidič vhodně nezareaguje, systém automaticky spustí nouzové brzdění. Tento snímač je používán u většiny vozidel pro komerční využití, na nichž se německý výrobce podílí. Continental zde figuruje jako dodavatel základních součástek pro systém včasného rozpoznání přicházejících nebezpečí, stejně jako prevence pro náraz hrozící zezadu. Ty tvoří velký podíl ve výčtu smrtelných nehod, do kterých jsou nákladní vozidla každým rokem na světových dálnicích zapojena.

To, že se v Continentalu intenzivně zabývají zvyšováním bezpečnosti na silnicích, odpovídá také vysoká bezpečnost pneumatik Continental.

Můžeme žít ve světě bez nehod?

„Naše stereo kamera vidí až do vzdálenosti 100 metrů dopředu a dokáže identifikovat objekty v cestě s dostatečným předstihem. Následně aktivuje pohotovostní brzdní asistenci Emergency Brake Assist a tak citelně snižuje riziko nárazu přicházejícího zezadu. Při rychlosti 50 km/h je vzdálenost pouhých deseti metrů před vozidlem dostatečně velká ke včasnému zastavení.“
Pokud je jejím následkem zranění nebo dokonce ztráta lidského života, jediná nehoda najednou představuje vysoké číslo. Vzhledem k tomu, že celkový objem provozu se v posledních letech zvýšil zhruba na 1 miliardu vozidel po celém světě, bezpečnost silničního provozu se stala doslova klíčovou výzvou pro společnost, průmysl i politické činitele.

V divizi Continentalu, která se zabývá právě otázkou bezpečnosti, jsou vyvíjeny technologie, které zajistí větší bezpečnost i lepší dynamiku jízdy. Aktivní bezpečnostní systémy, jako jsou elektronické brzdění nebo automatičtí asistenti řidiče, varují před hrozícími nebezpečími a svým šoférům pomohou při řízení, brzdění i celkové jízdní dynamice. Pomáhají kompenzovat lidský faktor, který je za drtivou většinu nehod zodpovědný. Pasivní bezpečnostní systémy jako airbagy potom poskytují nejlepší možnou ochranu v případě, že nehoda přece jen nastala.

Kam dál?

Comments (0)

write a comment