Novinky, Technika, TOP články

Internetový marketing v zahraničí je věda

thumbnail-539354-inzerat-programator1
Posted: 21.9.2016 (13:38)   /   by   /   comments (0)

Díky technologiím, které nám umožňují snadnější komunikaci, transport a tok peněz, se svět stává menším a menším. Firmy mohou uspokojit zákazníky téměř v kterémkoliv koutě planety a statistiky říkají, že v roce 2010 fungovalo mezinárodně 33krát více firem než v roce 1951.

Jistě byste sami mohli jmenovat spoustu produktů, které jsou pojmem po celé planetě. Jako příklady uveďme auta BMW či belgické pralinky. Věci ze zahraničí jsou některými lidmi vnímány ještě lépe než domácí výrobky, protože vytvářejí dojem exkluzivity a prestiže.

Avšak globalizace pro firmy přináší také spoustu nových výzev, kterým musí v zahraničí čelit. Cíloví zákazníci jsou jiní, jejich tradice a zvyky jsou rozdílné, v cizí zemi mohou dokonce platit odlišné zákony týkající se produktu. Každá země má svá specifika a podle toho je nutné na ni pohlížet při expandování. O to se stará mezinárodní internetový marketing.

Marketing za hranicemi

Marketingové strategie jsou samozřejmě po celém světě stejné, liší se jen jejich aplikace. V Česku by firma měla být na Facebooku, v Rusku je trendy sociální síť V kontakte. U nás se dělá optimalizace webu pro Google a Seznam, v Číně je nutné mezinárodní SEO pro místní vyhledávač Baidu. A takových příkladů jsou tisíce.

Pro běžného člověka, který nemá s marketingem v dané zemi žádné zkušenosti, je celý proces složitý. Je potřeba si zjistit spoustu informací o tom, jak se tamní obyvatelé chovají, co je mezi nimi populární a čemu se raději vyhnout. Kvůli tomu je naprosto nezbytné bezchybně ovládat úřední jazyk státu. I kdybyste měli v plánu domlouvat se v zemi anglicky a mít webové stránky v angličtině, minimálně zmiňovaná optimalizace musí probíhat v úředním jazyce. Nikdo vám do vyhledávače nebude zadávat dotazy anglicky.

Není divu, že většina firem si za účelem mezinárodního internetového marketingu raději najme odborníky. Hledejte vždy společnost, která už má v zemi nějaké skutečnosti. Orientujte se buď podle referencí zákazníků či certifikátů – viz známá společnost Partnercis, která má několik certifikátů oceňujících jejich práci na ruském trhu.

Expanze do zahraničí je náročný proces, ale spousta firem by mohla potvrdit, že stojí za to.

Kam dál?

Comments (0)

write a comment